Dutch Travel Media Awards

Dutch Travel Media Awards

De Dutch Travel Media Awards is een nieuw initiatief om alle inspirerende content van de Nederlandse reismedia te erkennen.

Op donderdag 9 oktober 2025 worden de eerste winnaars van de Dutch Travel Media Awards bekend gemaakt tijdens de 28e editie van Travel PRESSentation - hét travel media event van Nederland en dé plek om de Nederlandse reisbloggers, reisjournalisten, influencers, fotografen of videomakers te ontmoeten.

Dutch Travel Media Awards is een initiatief van Baltus Communications en CommuniGate Marketing-PR, beide gespecialiseerd in Travel & Tourism - ondersteund door co-collega's Target Travel en Lieb Management.

Woensdag 8 oktober Antwerpen

〰️

Travel PRessentation

〰️

Donderdag 9 oktober Maarssen

〰️

Travel PRessentation

〰️

Dutch Travel Media Awards

〰️

Travel PRessentation

〰️

Woensdag 8 oktober Antwerpen 〰️ Travel PRessentation 〰️ Donderdag 9 oktober Maarssen 〰️ Travel PRessentation 〰️ Dutch Travel Media Awards 〰️ Travel PRessentation 〰️

Categorieën

Buiten Europa (tekst + foto of video)

Print artikel (tekst + foto's)

Online Europa (tekst + foto's of video)

Vrije categorie: video, reel of verhalen

Online City (tekst + foto of video)

JURY

  • Ron Peereboom Voller

    Ron Peereboom Voller (66) was 36 jaar verbonden aan Dagblad De Telegraaf, als journalist, eindredacteur en redactiechef. Van popjournalist op de pagina’s Hitscore, Newz en in de zaterdagbijlage Weekeinde tot redactiechef van de Reiskrant, Vaarkrant en Woonkrant.  Na zijn afscheid richtte Ron in 2018 samen met een Hilversumse uitgeverij RonReizen op, een crossmediaal platform voor de 40 up-traveller. Inmiddels bestaat het platform uit een website, socials, magazine en een reisprogramma op RTL4. Deze wandelende reisomnibus bezocht talloze plekken op onze aardbol, maar er staan er minstens nog zoveel op zijn verlanglijstje. 

  • Sara van Geloven

    Sara van Geloven is oud-hoofdredacteur van Lonely Planet magazine en auteur van het boek Take a break. Ze reist met haar vriend nu al twee jaar fulltime door Europa in een elektrische camper en werkt onderweg als freelance reisjournalist en projectmanager voor bedrijven als Lonely Planet en Polarsteps.

  • Hanita van der Meer

    Hanita van der Meer, sinds 3 jaar Manager Marketing & Communicatie bij de ANVR. De Nederlandse vereniging van reisbedrijven, waaronder 90% van alle reisondernemingen in Nederland zijn verenigd. Daarvoor heb ik jarenlang bij Thomas Cook gewerkt in verschillende functies, zowel nationaal als internationaal. Gedurende Covid werkte ik voor OYO vacation homes als Directeur Marketing en Communicatie Europa. 


    ‘Mijn huidige uitdaging binnen de ANVR is vooral om de waarde van dit mooie 'keurmerk' te blijven aantonen en vooral ook onder de aandacht te brengen van de jongere reizigers. En daarnaast te zorgen dat alle leden de ANVR-waarden uitdragen en daarnaar handelen. 

    Ik hecht aan mooie reisverhalen omdat ik weet dat je daarmee de mensen die de verhalen lezen of bekijken een inkijkje kunt geven in de wereld. Hen kunt vertellen over plekken waar zij misschien nooit komen of kunt aanzetten tot reizen naar die mooie plaatsen. Het reisverhaal vertellen is een krachtig medium dat veel teweegbrengt. Voor mij is het dan ook van belang dat deze beïnvloeding goed gebeurt, door influencers die zich aan de regels houden en echte verhalen vertellen. Dat betekent dat influencers die zich gecertificeerd hebben mijn voorkeur genieten.’

INITIATIEFNEMERS

SPONSOREN